Alla inlägg under januari 2008

Av polplet - 30 januari 2008 21:49

Ja verkligen.

Mister Heath Ledger.

Heathcliff Andrew Ledger


detta är sannerligen synd och det svider lite i kroppen.

hur man än vrider på det kan man inte förneka,

den lilla förälskelse man har till denne man.

han var en grym skådespelare och kommer alltid att finnas kvar.

 tänk bara tio orsaker att hata dig. det är ju tio orsaker att hata dig. helt underbar..!det är en saknad. för min risk att bli för sentimental.

så låter jag mig inte skriva mer en att detta är livet.

Av polplet - 26 januari 2008 23:38

yeah det är lördag.. det är underbart!


OCH EN LITEN KUL GREJ,.

SNL EVERY ONE. ITS JUAT HILLLLLLARIoUS!


http://www.youtube.com/watch?v=m6WmoXSjLac

Av polplet - 16 januari 2008 22:05

 iallafall lite grannna.. men en då.

smooth roolers are saweet!


 och nu till punknkterna i mitt liv.

  • tandläkaren, måste gå till tandläkaren.
  • spara pengar så jag kan gå till tandläkaren.
  • följa mitt upp drag på viktklubb( 1)
  • frisören, får inte gå till frisören tills jag varit hos tandläkaren
  • gå till min huddoktor, fixa nya mediciner. indeed in nead!
  • ge mig belöningar, typ hey your okey!

bemärkningar.(1)

  • Gå upp i tid. ( vilket betyder äta frukost)
  • Gå mer.
  • Hitta mer ljud böcker , att gå till.
  • Äta lunch.
  • Boka mina tider på Sportlife. ( bodypump freinds bodypump)
  • Laga massa mat lådor till jobbet.(efter nördiga recept)
  • Fixa med Friskis och svettis, im ma home like  very indeed close!
  • Infinna mig med middag och kvällsmat.


 galet massa saker jag behöver göra.  skall avklara dessa.

dock jag behöver fixa mina lådor.( mat lådor)


 och måste jag då sluta med vinet? och ölern? detta är till min för del.

Som sagt belöningar:D mumms.. njut!


är nu inne i ljudboks världen.

de gör mina mornar,  inte bara i tid utan faktiskt slippa springa till bussen.

Jag fastnade för detta i förra veckan.

hittade mina mina favorit böcker på ljudbok.

emma och pride and prejudice. jane austen is an arthour to be most obligated to read and cherich, she is most acomplished.


jag är ju en sucker för fancy engelska, så ni kan ju tänka er hur jag njuter av detta. om så inte kostym filmer. kan ni tänka er en kombination till mig allt för njuting på bussen. kostym bok på posh engelska och en förhöjd själv känsla och intigritet.



 det där med vs veriationer.

  Jag har tittat på de . med mina filmer.

för att åter gå till  Jane Austen.

emma filmerna är jag högst splitrad och vet ej om jag skall välja gwyneth eller kate. de är bra på sina vis dock är den med kate mer enligt boken och det är med detaljer som inte är " hollywoodiserat" if i say so.

men ja måste säga att jag älsakar den med gwyneht med så jag kommer inte välja. mellan dem.


DOCK.

pride and prejudice är det inte något annat alternativ än till den med Colin.

visst min förkärlek till han med det är ju löjligt hur den "MODERNA"  versionen med kiera  är.

galet , det finns en gräns till att komprimera saker och ting.

men vissa saker går inte att kompirmera och att om placera och att byta om platser i en bok till film gör mig lite irriterad. folk vet ju så väl om denna bok hur kan de då byta omplatser och ta bort och byta meningar och namn.

typ elizabeth med msr colins,

gosh every body knows that it was elizabeth to play at mrs jenkis room. cause she would be in no, matter of way there. thoe i might say that she was invited to, but not in that way that it was played out.


 okej om getting fucking pissed of.

 vilket för överign är ett ord alla borde omfamna mer

 fuck.


  bra sätt at uttrycka det på.

ialla fall började rida iden idag.

jag sög verkligen riktigt illa.

men det kommer vell. två år var det sedan jag sedan red.

seriöst. och jag min talang.

gosh. pooof!- i will find. detta är en belöning. :D



skall se färdigt på Tro ,Hopp och Kärlek.

skall drömma om Edward Norton i natt. indeed i will . eigote!.


 nightey nightey!

Av polplet - 10 januari 2008 20:58

 jag sitter ju nu och funderar film är ett underbart ämne..

men skall nog bar köra på den där vs  grejen:D



för på tal om grejer.. drinkar.


Pinacolada- den eviga strand drinken som kommer på tal.. vilken i princip bara är läskig och smakar skit.


Cosmopolitan- om den är rätt gjord en av de godaste tingen man kan ha i sin högra hand.


Ökända Appeltini -. vi alla scrubs fans som vet detta ting.

dock av min pinsamma veteran var detta en a de första drinkarna på krogen som beställdes in.. goda minnen. och en känsla av shaken not stird.


Sex on the Beach- vilket är ännu en blaskig drink som man p utlands semester alltid får härliga och lätt avsmakliga erbjudanden. Denna drinken har inte vidare hög rang.. i varken smak eller image.


Ragnar- Låt inte namnet lura.. finns inget bättre en lite kurant.

hög aktad drink i mina ögon.


  dock till vanlig drink massa sådan man bör ha hemma ..

vilket jag kommit fram till.


flaska vit.

flaska vit martini.

vodka of any stort.

 och minst ett sex pack kall öl.



då kan man klara alla motgångar..



vart kommer detta ifrån?! back to movies it seems.

three measures of Gordon's; one of vodka; half a measure of Kina Lillet. Shake it over ice, and add a thin slice of lemon peel.



 it seems nice.


 oohh.. nightey night!


Av polplet - 5 januari 2008 21:57

 ja precis..

min blogg.

av ett innehav inget till vetandet.

det beyhövs mer substans.


informationen om vad jag gjort och dylikt till min vardag. inte tillräkligt nog.


 jag funderar. film.

en stor passion.

 skall man köra vs versioner.

gammalt vs nytt.

 ta mina favoriter.

pride and prejudice eller emma.


den med Kiera Knigthley  eller den med Colin Firth.

eller den med Kate Beckinsale eller Gwyneth Paltrow


it is a matter of taste!

Av polplet - 5 januari 2008 03:33

im gonna give u a song. för att den är väldigt bra.

och nu är det sent och rätt dax för att sova.. mums på er.

Av polplet - 2 januari 2008 18:26

det har den sannerligen.

det har en skön och klung början.

indeed.


 man skall ju fundera över det gångna året. och blicka framåt till det nya.

 reflektera vad som varit bra och dåligt, vad man kan göra bättre och saker man borde undvika.


 har ju alla mina homies..

det är nog så galet fint med:D

 skall snart åter gå till min disk..

vilket är något jag skall bli bättre på .

för det är så fruktansvärt tråkigt.


dock en skön känsla när det är över.


mums på er och god fortsättning.

Av polplet - 1 januari 2008 10:54

ja å så var det 2008.

skulle ringa in året.

vilket vi har gjort.


det var en tuff gårdag.

och jag fattar inte hur jag klarade det.

jag måste lära mig å äta riktigt.

 fick mig en liten utskällning av my dear friend innan allt startat.


helt underbart att man inte kan  fatta detta.

och på nyår.


skall ta sin årliga call around om en stund.



iallafall detvar trevligt igår.

god mat gott sällskap.

allt man kan begära. om man säger så:)


och inte någon mer bubbel till mig iallafall , man kunde ju tro att man lärt sig... men de får jag minnas till nästa år. för det lär vell bli nära tillställning med denna bubbliga dryck.




skall iallafall hem till en vän snart och vi skall kolla på film:D

det skall bli mums. sp man kommer ur eller ut här i från lägenheten!
gah!



see yal!

Ovido - Quiz & Flashcards