Alla inlägg under juni 2009

Av polplet - 21 juni 2009 17:10

så var lilla jag och min kära mormor på sävedalens dag.

jag minss tyvärr inte hur gammal jag var .. men mins att det var massa kul.


de hade hör och häpna hoppborg ,heliumballonger och roliga loppisar hela sävedalen... den som vet är inte sävedalen jätte stort men det får plats en massa loppisar och roliga lotterier.


nu skall vi komma till det roliga .. jag vann.. Mint första egna kassettband.

Ja gott folk jag levde på kassettbands tiden.. det var en underbar tid.


 Inte vilket band som hest utan Aliens kassetband. ( det fanns inga direkta band jag kunde,så var i sanningen lite besviken att jag inte vann ett bättre kassettband.så jag tog den som såg coolast ut!) dock när jag satte i detta kassettband så  märkte jag att det var hårdrock.. och kände att det var lite för tufft för min smak just då..

( men kämpade på och kassetten rullade sina spelande toner genom mina högtalare,,, högtalare som förtfarande håller btw)


sedan försvann bandet... men hittade  det igen  ett tag senare bland all min bråte i antagligen när jag städade, ett tillfälle för att bara göra något helt annat en städa! skulle jag gissa.. satte i kassettbandet..

kände mig onekligen galet tuff när jag lyssnade på det och det var inte sådan musik jag gillade men intalade mig att jag ääälskade bandet.

så det gick hett på band spelaren. 


som jag skrev en liten instickare jag valde kasseten för det cover.

 här är det! slänger med en liten låt med så ni får en känsla av vad det är!



det är galet 80 och jag älskar det!



Av polplet - 4 juni 2009 22:50

 det slog mig i bak huvudet.


ush ibland kommer verkligheten lite väl nära mig.


pärlor till svin.

kärlek till frida.


ush bitter .. varför vände denna dag så tvärt!?



  har iaf hittat lite freak kitchen låtar igen.

 det va länge sedan nu.



 skall peppa upp mig igen.. med en rejäl dos christer olsson!

over and out peeps!

Ovido - Quiz & Flashcards