Alla inlägg under maj 2009

Av polplet - 9 maj 2009 11:14

 precis det är en sägen..

vi arragerade en afterwork i torsdags kväll på jobbet.

jag hade toppen trevligt och hoppades på att alla andra hade det med.



Höjd punkten av det hela var att Christer Olssonvar där och talade.

för er som inte vet vem han är:

http://www.talarforum.se/talare/presentation/christer.olsson/50/55/christer.olsson.html



 jag lärde mig hur mkt som helst på den lilla tiden han var där och skall oavkortat köpa hans bok och försöka komma på ett längre seminarium.


jag fick lära mig betydelsen av en mening som jag så många gånger hört och alltid tyckt att det inte riktigt kan vara sant.


Man kan inte älska andra för en man lärt sig älska, sig själv.


 Det är klart att jag lagt baktanken i detta men ändå detta var en så liten del i allt han sa och det var nog bara en liten bit av kakan som gjorde en insikt.


jag tittar mig i speglen och säger jag gillar 90% av mig och 10% är bara att acceptera.  det är svårt att förklara.



han talade om stress.. det finns inget som är positiv stress bullshit!

han talade om utvecklings trappan... man kan inte hoppa över något steg!

han talade om krav.. fastställ de krav du har och andra har!



 hur som helst han är galet bra och han har lämnat ett avtryck i mig och kommer få mig att utvecklas till en bättre person .



--------------------------------------------------------------------------------------


Till vardag.

Har nytt material. Och skall snart måla.

har en del att ta tag i för att gå vidare har ja insett( mitt nya synsätt har öppnat dörrar)


 skall boka mina biljetter till sthlm snart med.. its gonna be neat meat!


mucho love och peace!

Ovido - Quiz & Flashcards